vrijdag 2 mei 2014

Mensen in nood helpen !

HET MENSELIJK LICHAAM


Hoe help ik iemand in nood ?

1. Help, ik verslik me !!!
Stel je voor : er blijft iets steken in je luchtpijp. Help, ik heb geen adem meer ...

Iemand gaat best achter je staan, legt zijn handen onder je borstkas en drukt heel hard tegen je aan en... floep, het eten vliegt uit je luchtpijp.


2. Help, ik ben bewusteloos en er dreigt brandgevaar !!!
Stel je voor : je valt bewusteloos en er dreigt brand. Wie helpt mij en hoe ?

a. Ik zit op mijn knieën en leg de bewusteloze persoon met zijn hoofd op mijn knieën.

 b. Ik leg de armen van de bewusteloze persoon gekruist op zijn lichaam.

 c. Ik steek mijn armen onder de oksels van de bewusteloze persoon en neem met elke hand een arm vast.

 d. Nu sta ik voorzichtig recht. De bewusteloze steunt nog met zijn voeten op de grond.

 e. Op deze manier sleep ik de bewusteloze persoon naar buiten.





We probeerden het allemaal en het was niet altijd even gemakkelijk.
Els, bedankt om dit aan ons te leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten